woensdag 29 november 2023

Naaidag.

 Hallo,


Afgelopen zaterdag was het een productieve dag.

Er werd hard gewerkt aan kleding naaien.


Tijdens de lunch gauw een paar foto's gemaakt.


Wat een rijkdom:
3 naaimachines, een lockmachine en een coverlock...
Daar zijn we ons zeer bewust van.
Fijn om daar met elkaar gebruik van te kunnen maken.

1 dochter heeft de naaimachine van oma, mijn moeder, die daar gigantisch veel mee heeft genaaid. Mijn moeder was coupeuse. Ze vindt het heel erg leuk dat haar machine zo goed gebruikt wordt.
Zelf heb ik ook altijd veel genaaid en een coupeuse opleiding gedaan toen onze kinderen klein waren.
Komt me nu weer goed van pas. 


Ik naaide dit truitje van een warm stofje, een restant stof. Dit is nu ook op snippers na geheel op.


Er is een kinderjurkje genaaid, een sweater met capuchon voor een kleinzoon en de schoonmoeder maakte haar project af, een vest.

Supergezellig allemaal. samen met de partners en 2 kleinkinderen sloten we de dag af met een gezamenlijke afhaal maaltijd van de chinees.

**************


Gistermiddag zat ik onverwachts nog in de tandarts stoel. Bij het ontbijt was er een stukje kies afgebroken en ik belde direct met de assistente.

Gelukkig kon ik terecht om 15:55.

Nu ben ik een kies armer, de breuk zat tot onder het tandvlees, repareren was niet mogelijk.

Gelukkig zat de kies helemaal achterin. 


Nou, het was me het dagje wel weer. Beide moeders hebben momenteel een abonnement bij de huisarts.

Dus daar zijn we ook druk mee. Maar goed, het komt allemaal wel voor elkaar.

Veel blogbezoek en knutselen zal deze week niet lukken denk ik.



Groetjes,

Alma


maandag 27 november 2023

Label


Hallo,


Ik maakte een label om mee te kunnen doen met 

Kaartjes inspiratie challenge 

De bedoeling is dat je een label maakt volgens een sketch, de maten van het label mag je zelf bepalen.






Ik gebruikte papier van 49market en bijbehorende rub-ons.

******



Groetjes, 
Alma




vrijdag 24 november 2023

Top 3 plekje

Hoi hoi, 


Een berichtje tussendoor, ik heb een top 3 plekje met dit kaartje bij Cas on friday:


Superleuk natuurlijk.
Een leuk begin van het weekend.




Morgen een gezellige dag hier thuis:

Een naaidagje met 2 dochters, + een schoonmoeder van 1 van de dochters komt ook en aan het eind van de dag met elkaar eten.

We hebben een "naai-app" en ik heb ze uitgenodigd om met elkaar een dagje te gaan naaien. We helpen en inspireren elkaar.

Vorig jaar ook gedaan en dat is goed bevallen.

Ik heb alleen nog geen naaiprojectje...:)

We zien wel.

Fijn Weekend 

groetjes, Alma

donderdag 23 november 2023

Inspiratie van elders

 Hallo,


Het gaat geweldig met het maken van kerstkaarten!! Daar ben ik blij mee want eerdere jaren was het zweten geblazen met het maken ervan.

Dit jaar doe ik voor het eerst mee met 52 to weeks en dat heeft echt geholpen.

Ik heb niet elke week een kaart gemaakt maar heb er ondertussen meer dan 70!

Ik maakte er soms meerdere op dezelfde wijze maar dat hindert me niet.


Voor deze kaarten werd ik geïnspireerd door Petra-loves-paper.



Ik plakte wat stukjes watten op de parapluutjes, maakte streepjes om de cirkels.

Eerst de stempel gezet, daarna afgedekt met een cirkel en rondom sponsen. Een sterren stencil er op gelegd en gesponst en met deze kleur ook sterrenstempeltjes er op gezet.


tot slot met een witte posca pen de witte spetters gemaakt.
Stempel ingekleurd met aqurel verf.


Hierbij het linkje naar haar kaart: Petra-loves-paper


Groetjes en tot de volgende keer,

Alma

maandag 20 november 2023

Cas on friday

 Hallo,


Cas on Friday heeft een sketch challenge en deze loopt tot woensdag 22 november 18:00

casonfriday


Ik zocht mijn Cats on appletree stempeltjes er bij. Ik heb er niet veel, gebruik ze te weinig omdat ik er niet goed mee uit de voeten kan.


Dus dit was een dubbele uitdaging voor mij :)


(Het kleine kerstboompje is niet van Cats on appletree)

Toch nog weer een kerstkaartje geworden en ik weet ook al wie dit kaartje in de bus krijgt.


Dit is de sketch:


*****


En dan nog een verrassing voor mij, ik werd random winnaar én een tweede plek bij Knutselsenkadootjes met deze kaart:




Groetjes,

Alma


vrijdag 17 november 2023

Sketch Saturday 738

 Hallo,


Tot vanavond 19:00 kan ik nog meedoen met 

Sketch Saturday

#378

Ik vond de sketch leuk en ik had nog mooie strookjes kerst papier.

Ik maakte er gelijk maar weer 2.





Dit is de sketch:


Groetjes van mij,
Alma

En welkom aan mijn nieuwe volgers. 
Leuk dat we elkaar gevonden hebben voor een hoop inspiratie.




donderdag 16 november 2023

Bingo kaart 2 #172 + kerstkaart week 46

 Hallo,


Ik maakte nóg een bingo kaart voor de challenge van hobbywinkel De Egel.

+ mijn kerstkaart voor week 46.

Ik vond dit plaatje nog ergens in een map. 



Ik gebruikte het rijtje kerstboom, ster en strik.


                                                                           De Egel


Je kunt nog meedoen t/m zondag 19 november bij de Egel.

Hier ook de link voor: 52 weeks

Fijne dag vandaag en tot de volgende keer,
Alma



dinsdag 14 november 2023

Paddenstoelen #378

 Hoi hoi,


Dutch Card Lovers  vraagt paddenstoelen op je kaart.

Je kan meedoen tot 24 november 18:00


Ik heb de stempel set van Katzelkraft gebruikt: Les Mushpignons.


De middelste stempel eerst gezet, afgeplakt en daarna gesponst met distress oxides.

Het varenblad is uit mijn privé verzameling.

Links onderin nog 2 muisjes, van ArtJourney.

 De blaadjes en de tekstjes komen uit de stempel set. Wat gespetterd met water en daarna nog witte spetters met acrylverf verdund met water.

Ik plakte de kaart op crème kleurig papier.


                                                                               DCL


Groetjes 

Alma


maandag 13 november 2023

Sien

Hallo,



De wandeling gistermiddag was heel erg leuk.

Op 1 pup na was iedereen er. Men kwam uit het hele land verspreid naar Bussloo, een groot recreatie gebied.

In deze tijd van het jaar mogen de honden daar los lopen.







Of ze elkaar herkenden weet ik niet maar ze renden en dolden met elkaar, zo mooi om te zien!
Onze Sien ligt hier op de voorgrond op de grond, ze had als enigste geen halsband om. (konden we haar ook goed herkennen).
Ze leken op elkaar maar toch ook allemaal net ander koppie, kleur, wat groter, wat kleiner, ieler of forser....




Het was een prachtige dag, gezellige groep baasjes, allemaal onbekenden voor elkaar met als verbindende factor een vizslapup uit hetzelfde nest.



Het is hier grijs en het regent.
Groetjes Alma

  Hallo, Voor de challenge nr 116 van Creative sketchy girls maakte ik een kaartje met al oud dsp. Zo heel veel heb ik er niet meer van maar...